ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми економічного і соціального розвитку Голованівської селищної ради на 2022 рік
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми економічного і соціального розвитку Голованівської селищної ради на 2022 рік
- Замовник: Голованівська селищна рада.
- Вид та основні цілі документа державного планування (далі – ДДП), його зв'язок з іншими документами державного планування
Згідно з пунктами 3 та 7 частини першої статті 1 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку" проєкт Програми економічного і соціального розвитку Голованівської селищної ради на 2022 рік (далі – Програма) є документом державного планування та підлягає проведенню стратегічної екологічної оцінки.
Програму розроблено відповідно до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про засади державної регіональної політики" та "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України"; Порядку розроблення проєктів прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку, Бюджетної декларації та державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року №621 (зі змінами). з урахуванням: положень Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року №695, Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року №671; Стратегії розвитку Кіровоградської області на 2021-2027 роки, Національної доповіді "Цілі сталого розвитку: Україна", та Глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року, схвалених 25 вересня 2015 року державами-членами Організації Об'єднаних Націй.
Програма визначає основні завдання розвитку галузей (сфер діяльності) громади, що відповідають стратегічним напрямам розвитку і заходам цільових програм.
Метою Програми є впровадження заходів, спрямованих на забезпечення стабілізації та сталого розвитку економіки території й підвищення рівня зайнятості населення шляхом збереження існуючих і стимулювання створення нових високопродуктивних робочих місць з гідними умовами праці.
У Програмі визначені пріоритетні напрямки розвитку громади у короткостроковій перспективі, а саме на 2022 рік: конкурентоспроможна економіка; розвиток людського капіталу та підвищення якості життя населення; сталий розвиток території; поліпшення екологічної ситуації.
Методологія розроблення Програми передбачає визначення основних завдань та заходів щодо розвитку галузей, а також орієнтовний перелік інвестиційних та інфраструктурних проєктів, серед яких можуть бути проєкти, що відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації документу державного планування:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: У ході здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми, зокрема необхідно оцінити наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря; водні ресурси; промислові та побутові відходи. викиди та стоки; земельні ресурси; біорізноманіття та рекреаційні зони; наслідки для здоров'я населення;
б) для територій селищної ради з природоохоронним статусом природно-заповідні території та об’єкти, які мають статус загальнодержавного і місцевого значення. Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки варто оцінити ймовірні наслідки реалізації Програми території та об'єкти природно-заповідного фонду;
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення: У рамках проведення стратегічної екологічної оцінки проєкт Програми не передбачається оцінка транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:
Зважаючи на комплексність рішень проєкту Програми, що обумовлюється необхідністю виконання пріоритетних напрямів, основних завдань і заходів Програми, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень. При впровадженні заходів Програми, у порівнянні з чинним станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення. Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Програми.
Дослідження, які необхідно провести, методи й критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки:
Для проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту документу державного планування; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Також під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі методи: збір та аналіз інформації про поточний стан, порівняльний аналіз та аналіз тенденцій розвитку відповідної сфери діяльності; оцінка ймовірних наслідків, проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей та можливого впливу на здоров’я населення.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документу державного планування.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища" визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог стосовно:
- раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
- здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
- здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
- застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
- здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
У результаті здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми будуть сформовані заходи й рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків на довкілля, у тому числі здоров'я населення, які можуть виникнути під час реалізації Програми. Зазначені заходи й рекомендації будуть ґрунтуватися на результатах проведених в рамках стратегічної екологічної оцінки досліджень, та визначатимуться відповідно до вимог Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" і з урахуванням інших чинних нормативно-правових актів щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".
Пропонується така структура Звіту зі стратегічної екологічної оцінки:
- зміст та основні цілі Програми, її зв'язок з іншими документами державного планування.
- характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо Програма не буде затверджена (статистичною інформацією).
- характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях громади, які ймовірно зазнають впливу (статистичною інформацією та результатами досліджень).
- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються Програма (статистичною інформацією).
- зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документу державного планування, а також шляхи врахування таких зобов'язань під час підготовки документу державного планування.
- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, у тому числі вторинних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.
- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання Програми:
- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалася, здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення;
- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання Програми для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми економічного і соціального розвитку Голованівської селищної ради на 2022 рік надсилати Голованівській селищній раді на адресу: вул.Соборна,48, смт Голованівськ, 26500 або в електронному вигляді на електронну адресу: golselrada@ukr.net.
Строк подання зауважень і пропозицій – 15 (п'ятнадцять) днів з дня отримання Заяви про визначення обсягу СЕО.
Відповідальна особа: Цобенко Сергій Олександрович